Det siger kommunen, virksomheden og forbrugeren

Kommuner, virksomheder og almindelige forbrugere kommer i fremtiden til at se efter RSV-logoet, når de gerne vil handle socialt. Hør, hvad registreringsordningen betyder for en stabsleder i Silkeborg Kommune, afdelingsdirektør for Koncern-CSR i Jyske Bank og forbrugeren Laura Troi.

Lene Hjorth, afdelingsdirektør for Koncern-CSR i Jyske Bank/BRF Kredit“Vi er en virksomhed, der tager vores samfundsansvar alvorligt. Det gør vi på flere måder – bl.a. gennem samarbejder med socialøkonomiske virksomheder. Den nye registreringsordning for socialøkonomiske virksomheder er meget relevant for os, når vi fremover skal vælge samarbejdspartnere. Hvis en socialøkonomisk virksomhed er RSV-mærket, så ved vi præcis hvilke kriterier, virksomheden lever op til. Det er vigtigt for vores egne målsætninger om social ansvarlighed.”

Lene Hjorth, afdelingsdirektør for Koncern-CSR i Jyske Bank/BRF Kredit

 

 

 

 

Rasmus Salbøg, Silkeborg kommune“I Silkeborg Kommune er vi meget bevidste om, at vi også har mulighed for at tage et socialt
ansvar. Det kan vi bl.a. gøre ved i højere grad at handle med socialøkonomiske virksomheder.
RSV-logoet øger synligheden af, hvilke virksomheder der er registreret som socialøkonomiske
og gør det dermed lettere for os at have en socialt ansvarlig indkøbspraksis.”

Rasmus Salbøg, stabsleder for Silkeborg Kommune

 

 

 

Laura Troi, kunde Bornholms mosteri“Jeg er meget bevidst om at vælge produkter eller serviceydelser fra virksomheder, som viser, at de tager socialt og miljømæssigt ansvar for deres produktion og omgivelser. Hvis jeg skulle vælge mellem to ens produkter, hvor det ene var RSV-mærket, og det andet ikke var – så ville jeg vælge det RSV-mærkede. Mærket giver mig en ekstra sikkerhed for, at jeg tager socialt ansvar, når jeg handler.”

Laura Troi, privat forbruger og kunde hos bl.a. Bornholms Mosteri, Skovhjælperne og Sovi

Sidst opdateret 14/09 2015