Socialøkonomiske virksomheder er temaet i Tidsskriftet Pengevirke

Der er fokus på socialøkonomiske virksomheder i den seneste udgivelse af Tidsskrift Pengevirke. Læs artiklerne og bliv guidet og inspireret til socialt iværksætteri. Vækstcentret giver blandt andet sit bud på, hvordan iværksættere kommer fra ide til forretning.

Socialøkonomiske virksomheder skaber resultater

Socialøkonomiske virksomheder er blevet en del af det danske landskab, men der skal stadig arbejdes på, at det bliver rentabelt. Det nyeste temanummer i Pengevirke stiller skarpt på socialøkonomiske virksomheders udfordringer og resultater:

De socialøkonomiske virksomheder skaber resultater. Det er bare ikke altid på bundlinjen de vigtigste resultater ses. For det er jo egentlig de socialøkonomiske virksomheders virkelige berettigelse: alt det, der ikke er penge (citat Pengevirke).

Bliv guidet og inspireret til socialt iværksætteri

Mange sociale iværksættere har svært ved at få styr på deres forretningsgrundlag. I en artikel giver Vækstcenter for socialøkonomiske virksomheder sit bud på, hvordan man går fra idé til virkelighed.

I 2 artikler får du indblik i 2 socialøkonomiske virksomheder med vidt forskellige sociale formål: 

  • Place de Bleu sælger eksklusive puder til hele verden og beskæftiger kvinder med indvandrerbaggrund. 
  • fødevareBanken indsamler hver dag lidt over et ton overskudsmad fra fødevarebranchen og uddeler den til blandt andet væresteder og krisecentre.

Læs hele temanummeret her:

Temanummer i Tidsskriftet Pengevirke: Socialøkonomiske virksomheder

Sidst opdateret 28/07 2015