Huset Venture vinder konkurrencen: Fortæl, hvordan du skaber social forandring.

Socialøkonomiske virksomheder skaber social værdi – det er ikke nyt. Men det kan være vanskeligt systematisk at dokumentere den sociale værdi. Huset venture vandt konkurrencen – og dermed et vejledningsforløb, som skal gøre virksomheden endnu bedre til at mestre disciplinen.

Huset Venture vinder konkurrencen: Fortæl, hvordan du skaber social forandring, for sin gode beskrivelse af, hvordan den arbejder med skabelse af social forandring, og hvordan medarbejdere og samarbejdspartnere antager, at arbejdet gør en positiv social forskel. Det er et godt første skridt på vejen til at dokumentere social værdi.

Huset Venture vinder vejledning i at dokumentere den sociale forandring

Som vinder af konkurrencen får Huset Venture individuel vejledning, som skal gøre virksomheden skarp til at dokumentere den sociale forandring, som den skaber for virksomhedens medarbejdere.

I de kommende måneder vil Huset Venture og Vækstcentret samarbejde om at lave systematiske målinger på, præcist hvordan virksomheden gør en social forskel for de ansatte. 90 procent af de ansatte arbejder på nedsat tid på grund af handicap, ulykke eller sygdom.

Systematiske målinger kan bruges i det interne arbejde for at følge op på, om virksomheden faktisk skaber den sociale forskel, som den antager. Målingerne kan også bruges som led i en markedsføringsstrategi overfor kunder, og den kan hjælpe til at tiltrække samarbejdspartnere og investorer.

Vækstcentret kan også vejlede din virksomhed

Driver du en socialøkonomisk virksomhed, og vil du også blive bedre til at vise omverdenen, hvordan den gør en social forskel? Så har du også mulighed for at få vejledning fra Vækstcentret.

I samarbejde med os kan du få:

  • Sparring på den måde, du dokumenterer din virksomhedens sociale værdi nu
  • Hjælp til at bruge velegnede måleredskaber og tilpasse dem, så de passer til lige præcis den sociale forandring, som din virksomhed skaber
  • Sparring på, hvordan du kan bruge dokumentationen aktivt til at sikre, at din virksomhed fortsat skaber sociale forandringer og i din markedsføringsstrategi.

Send os en mail, hvis du er interesseret i vejledning:

På socialvirksomhed.dk kan du få mere viden om at måle social værdi i socialøkonomiske virksomheder.
Vækstcentret har udarbejdet to arbejdsark, som hjælper dig til at skabe overblik over den sociale værdi, som din virksomhed skaber og til at dokumentere den.

Her kan du læse mere om at måle sociale værdi og hente arbejdsarkene:

Mål og styrk din virksomheds sociale værdi

Sidst opdateret 28/07 2015